شهر من گم شده است

پشت دریا شهری است، قایقی باید ساخت

شهر من گم شده است

پشت دریا شهری است، قایقی باید ساخت

درباره بلاگ
شهر من گم شده است

توی این عصری که مردم با وجود فضاهای مجازی و دسترسی همه به اونها احساس عکاس بودن، نویسنده بودن و روشنفکر بودن دارن، دست به قلم بردن من نه تنها چیزی رو از این دنیا کم نمی‌کنه بل کم زیاد هم کرد!
.
.
.
اینجا حکم خط خطی‌های یک دختر بچه سه، چهار ساله را دارد؛ شاید هم روزی ونگوکی، پیکاسویی، چیزی از آب درآمد.

آخرین مطالب
۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۰۴

إن أحسنتم، أحسنتم لأنفسکم

"طلبکاری هم انسان رو معطل میکنه، و متاسفانه اینجوریه که انسان معمولا خودش رو بدهکار نمی دونه و خودش رو طلبکار می دونه؛ طلبکاری هم انسان رو معطل میکنه، اینکه من از همه گله دارم، از همه توقع دارم. انسان همین جا گیر میکنه دیگه، یعنی نشسته که اینا رو وصول کنه، این طلبکاریا رو وصول کنه، این دِین ها به دستش برسه.

همونطور که بدهکاریا من رو گرفتار خودش میکنه و نمی ذاره راه برم، حرکت بکنم، این طلبکاری های بی اندازه انسان هم انسان رو معطل می کنه. برای همین هِی گفتن گذشت کن، بگذر، گذشتن برای خود منه. "إن أحسنتم، أحسنتم لأنفسکم" اون کسی که گذشت میکنه برای خودش داره گذشت میکنه؛ مثلا اگر کسی از یه قاتلی گذشت و گفت من قصاص نمی کنم، برای خودش قدم برداشته، به حساب خودش موجودی ریخته، اول از همه برای خودش کرده "إن أحسنتم، أحسنتم لأنفسکم" انسان خاصیتش اینجوریه که هر کاری میخواد بکنه برای خودش می کنه، برای کسی کار نمی کنه.

اینکه انسان هی معطل میشه که نه فلانی لیاقتش رو نداره من این قدم رو براش بردارم؛ برای اون که این کار رو نمی کنی، اگه برای اون میخوای بکنی، نکن. هر کس به خاطر دیگری می خواد عفو کنه، به خاطر دیگری می خواد ایثار کنه، نکنه. نمی خواد انجام بده، هر کاری برای خودت میخوای بکنی، بکن، مال خود انسانه، اینجا هست که انسان مونده ..."


سید علیرضا موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی