شهر من گم شده است

پشت دریا شهری است، قایقی باید ساخت

شهر من گم شده است

پشت دریا شهری است، قایقی باید ساخت

درباره بلاگ
شهر من گم شده است

توی این عصری که مردم با وجود فضاهای مجازی و دسترسی همه به اونها احساس عکاس بودن، نویسنده بودن و روشنفکر بودن دارن، دست به قلم بردن من نه تنها چیزی رو از این دنیا کم نمی‌کنه بل کم زیاد هم کرد!
.
.
.
اینجا حکم خط خطی‌های یک دختر بچه سه، چهار ساله را دارد؛ شاید هم روزی ونگوکی، پیکاسویی، چیزی از آب درآمد.

آخرین مطالب
۲۶ مهر ۹۸ ، ۱۷:۲۳

چیزهایی هست که نمیدانی

توی فیلم «چیزهایی هست که نمیدانی» علی مصفا یه دیالوگی داره که میگه: اونوقتایی که باید یه کاری کنم، من بدتر هیچ کاری نمیکنم. نقل منه، خود خود من! زمانهایی که کلی کار روی سرم ریخته، از شدت کارهای انجام نشده، نمیدونم چه کاری رو انجام بدم و ممکنه که سرم رو با یک کار بی ارزش گرم کنم. مواقعی که اطرافیانم بهم نیاز دارن، ممکنه در اون لحظه هیچ کاری براشون انجام ندم. همیشه و همه جا این اتفاق نمیفته ولی احتمال وقوعش خیلیه. بدتر از اون وقتایی هست که یک حقی توی اجتماع از من ضایع میشه، برخلاف تصور خیلی از آدمها، من اصلا نمیتونم به دنبال احقاق حقوق از دست رفته م برم! و در بیشتر مواقع جوابم اینه که روم نمیشه! خیلی برام سخته صحبت با آدمها و گرفتن حقم. نمیدونم باید چیکار کنم. مواقعی که به دنبال حقم رفتم خیلی کم بوده و در بیشتر مواقع یکی بوده که من رو مجبور میکرده که این کار رو انجام بدم. الان هم شوهرم خیلی حواسش هست و اگر من رو به حال خودم بذارن تنهایی از پس گرفتن حق یا انجام خیلی از کارهام برنمیام و با جمله روم نمیشه، خیلی از کارها رو نیمه تموم میذارم.

باید یه روزی این حالت از بین بره ولی نمیدونم کی این اتفاق قراره بیفته. زمانی که این اتفاق بیفته، من دیگه این آدم نخواهم بود...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۶
مرضیه

خزعبلات

نظرات  (۳)

به نظر میاد دلیلش این هست که خودتو دست کم گرفتی و به توانایی ها و ارزشهای خودت باور نداری. انگار ارزش و احترامی برای خودت قائل نیستی و به تفکرات و باورهای دیگران بیشتر از توانائی ها و باورها و خواسته های خودت بها میدی. لطفا منتظر آمدن اون روز نباش ، چون با این سبکی که در زندگی پیش گرفتی احتمال نیامدنش بیشتر از آمدنش هست! خودت به سمتش قدم بردار. برای شروع کتاب "چگونه شخصیت سالمتر بیابیم" دکتر وین دایر رو بهت معرفی میکنم.

 

موفق باشی

پاسخ:
من چند مورد رو گفتم، منظورتون کدوم قسمتشه که شامل باور نداشتن من به تواناییهام میشه؟
مثلا اینکه من به دنبال گرفتن حقم نرم چه ارتباطی با باور نداشتن به تواناییها و ارزشهای من داره؟

کلی گفتی منم کلی نظر دادم. مثلا اونجایی که میگی کلی کار ریخته سرت اما به جای پرداختن به کار اصلی به کار دیگه ای میپردازی. خودت هم میدونی کسانیکه به توانائی های خودشون باور دارند معمولا در اینگونه مواقع راه دیگه ای انتخاب میکنند و کار دیگه ای انجام میدند. قصد ایراد گرفتن نداشتم.

 

در خصوص سوال دومت ، اگر  به زندگی انسانهای آگاه و قدرتمند زندگی دقت کنی متوجه میشی اونها نه حق کسی رو نادیده میگیرند و نه به کسی اجازه میدند که حق اونهارو نادیده بگیره ، هم برای دیگران ارزش و احترام زیادی قائلند و هم برای خودشون ، و با کسانیکه بخوان این حق و ارزش هارو نادیده بگیرند هم به هیچ عنوان کنار نمیان. برخلاف اکثر مردم.

پاسخ:
بله و شاید هم دلیل دیگه ش این باشه که میخوام کارها رو بی نقص انجام بدم و از طرفی میدونم که نمیشه و همین میشه که از انجام دادنش طفره میرم.

و البته شما اونطوری هم که میگفتی نیستی! مثلا در این زمینه به من اجازه ندادی بی دلیل بخوام ازت ایراد بگیرم یا حقی که ممکنه در این زمینه داشته باشی رو نادیده بگیرم. و سریع در پی دفاع از حق خودت برآمدی ، و این خیلی خوبه.

 

موفق باشید

پاسخ:
خب این گرفتن حق بیشتر در یک موارد خاصی اتفاق میفته که بیشتر در مواقعی هست که پای پول میاد وسط. مثلا اینکه روم نشه سراغ حقوقم رو از کارفرما بگیرم و یا اینکه در ازای پولی که دادم بخوام که یک کار بی نقص تحویل بگیرم و خیلی راحت کوتاه بیام.
بعدشم من شما رو نمیشناسم و بیشتر این موردی که میگم در مواقعی پیش میاد که من با بالادست خودم طرف هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی